1. november 2015

Gal forsker

Untitled

Hvem er det vi skimter i mørket der?

Untitled

I mammas labfrakk og vernebriller?

Untitled

Hva kommer først? Nobelprisen eller konfirmasjonen?

Untitled

En gal forsker, vel! Ingenting kan gå galt når man blander ting, kan det vel?

Untitled

Lillesøster gikk for vampyrfugl, med vingene på utsiden av jakka, og vampyrtenner som kunne tas ut når hun ville si knask eller knep eller tusen takk. En gebissvampyrfugl. Skumle greier.


IMG_4403

Jeg strikket og sydde som besatt for å bli ferdig med den tredje hjernelua i år, og den ble ferdig til Halloween. Men så fant vi ut at gal vitenskapsmann gjorde seg best med det vanlige håret hans, (jepp, her ligger det føringer for yrkesvalg), så lua fikk feire Halloween hjemme alene. Jeg tror den hadde det fint. Den spilte DeLillos på repeat.

Så idag ble det bilder av hjernen, med gårsdagens fangst i munn.

IMG_4410

Varm og god! Med to hemisfærer og masse, masse vindinger.

Takk og pris for strikkemølla som gjør de strikkede snorene til en lek, og så tok det to-tre kvelder å sy fast til innerlua.Strikkemøller har jeg sett på strikkebutikker i det siste, ellers kan man kjøpe på nett, jeg kjøpte min på Ebay, men den kan feks kjøpes på Nøstesjel, om du foretrekker netthandel innenlands.


   IMG_4432

Fremdeles er den strikket i Sisu som de to andre hjernene jeg har strikket (voksenhjerne og babyhjerne) , og denne brukte 100 gram, altså sinnsykt god og varm. Ikke et innekostyme, altså. Jeg er en tålmodig sjel, men etter tre hjerneluer, er det muligens nok. Og jeg begynner å bli tom for hjernerosa Sisu, særlig siden Sisu har skiftet ut rosafargen sin. (Pussig nok, hjernerosa må da være såååå etterspurt?)

Mønsteret er Brain hat, et enkelt mønster som tipser om en grei innerlue, og hvordan sy snorene på lua. En bonus er at du ser utrolig smart ut med den på. Det kan man ikke si om andre luer.

Untitled

Not only good looks, but she's got the brain as well.


4 kommentarer:

  1. hærlige stemningsfulle halloween bilder!!!

    SvarSlett
  2. Samme yrkesplaner som Klumpen, da. Han var gal forsker i fjor, og finner stadig på "kreative" saker som gir moren grå hår.

    Greit å ha en hjernelue når man skal tenke ut nye genistreker. :)

    SvarSlett
  3. Den lua er så kul. Vet bare ikke hvem rundt meg som hadde kommet til å bruke den, så foreløpig avventer jeg å starte på den ;)

    SvarSlett
  4. Kommer vel alltid en anledning der en har bruk for litt ekstra hjerne...

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.