14. april 2016

Oppskriften på vellykkede pannekaker



Jeg er utrolig dårlig til å steke pannekaker. Kombinasjonen høy varme, sulten og gjøre alt mulig annet samtidig når en steker er oppskriften på svidde pannekaker. Strengt tatt oppskriften på svidd mat generelt. 

Men denne gangen gikk det! 

Løsningen er som alltid strikketøy. Strikketøy løser det meste, (og om ikke det virker, prøv gaffateip). 

En beroligende sokkestrikk sammen med pannekakesteking, tid til strikking under middagslaging, se det! Da ble det spiselige pannekaker. Og sokk. 

3 kommentarer:

  1. Haha, jeg pleier også strikke noen ganger mens jeg lager middag. Men da blir det gjerne svidd, overkokt eller andre dårlige resultat, og jeg kan ikke skjønne (!) at det skull røres, snus eller tas av plata NÅ allerede. Har jo bare strikka bittelitt.....

    SvarSlett
  2. Hehe, lett gjenkjennelig. Her har vi forsøkt langpannepannekake (!), noe barna likte godt og som skal gjentas.

    SvarSlett
  3. Godt forslag, men det fungerer ikke for meg! Jeg glemmer meg og maten blir svidd. Gang på gang. Selv å koke opp en kjele med vann blir mislykket (hadde vært lurt å ha i vann). Jeg er nå unntatt middagslaging i heimen.
    Tone

    SvarSlett

TAKK for at du gidder legge igjen kommentar! Jeg leser alle kommentarer jeg får, og settes stor pris på.